Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H13a95n32a 81V16l60k52o96v75á 9295834852204

Pane Krákoro- pročetla jsem diskusi a usoudila, že zasloužíte zvláštní příspěvek....vaše dcera si nedokáže zavázat tkaničky (což je základní dětská dovednost) a vy máte tu bohorovnost kázat zde o tom co byste dělal jako ministr školství?

To je neuvěřitelné. Vlastně je to uvěřitelné - kolik analfabetů a Neználků se plete do poměrně odborné problematiky jako je vzdělávání dětí.

Přesvědčuje mne to jen o tom, jak je tato činnost společensky nedoceněná. Chirurgovi by asi pan Krákora neradil kdy mu má uříznout nohu v případě sepse...

0/0
29.5.2017 16:27

V29i67l26é18m 82B48a50r74á83k 4286487459696

Perfektní článek. Nevím, jestli jste ten rozhovor poskytla Vy, ale pod tímto textem je naopak celý zástup ublížených rodičů.

http://ona.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170322_092525_deti_pet

+1/0
24.3.2017 9:27
Foto

J76i52ř57í 38K71r52á32k83o95r38a 9939613

Zajímavé. Máme spíš opačnou zkušenost. Moje dcera prý nemůže do školy, není připravená a paní učitelka navrhuje odklad. Důvodem je, že neumí zavázat tkaničky. Na cizích botách, protože sama má všechny na suchý zip. Tak jsem jí to za jedno odpoledne naučil, aby paní učitelka nedělala problémy. A teď čekám, s jakou krávovinou přijde dál.

0/−2
24.3.2017 21:12

V36i10l31é50m 14B40a68r64á84k 4116567659516

Zavázat tkaničky je to první. Boty se suchými zipy pro děti je znak hloupnutí civilizace. Nevím jak pasují k šatičkám "tény".

Tady je něco na toto téma:

Běžným oblečením se staly šedé tepláky vymačkané na kolenou, které vypadají už po vyprání špinavé a nebo šusťáková kombinéza. Dříve se tak chodilo pouze dvůr ke slepicím a králíkům. Není se ale co divit, protože i na formálních společenských akcích lze běžně spatřit svetry, rifle a vyznamenání se 28. října připíná na mikinu z PET lahví. Divadla, restaurace či Prezidentská kancelář nemají odvahu odepřít vstup nevhodně oblečeným lidem, což dříve bývalo normální i v Česku. Strašně bych si přál, aby nastávalo alespoň to, co ve filmu Lepší už to nebude (Jack Nicholson). Ve dveřích číšník vám nabídne sako a kravatu, jinak se otočte a jděte.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=590011

+2/0
25.3.2017 10:30
Foto

J17i21ř42í 79K28r77á82k46o45r82a 9989483

Tyhle absolutní pravdy. Budeme na věky vázat tkaničky, protože to je znak civilizace. Kde lidé jako vy berou, člověče? Takový kraviny.

0/−1
25.3.2017 13:00

M46i57l40a62n 35H32l39a31d56k56ý 8472288340

No, zatím se váží tkaničky, musí si utírat zadek, umět obléci, držet tužku ... Je na tom ještě něco k nepochopení, nebo i Vy potřebujete asistenta ?

+1/0
29.5.2017 15:59

I78r87e78n79a 84K75r95o90u85p64o41v88á 4130773597202

Třeba s tím, že dítě, které dostane od dospělého nějaký pokyn, má ho vyplnit, nikoli něm začít diskutovat. Že má být schopno mlčet i v okamžiku, kdy chce něco hrozně moc sdělit okolí. Atd., atd.

Netvrdím, že je to případ Vaší dcery, neznám ji ani Vás. Je však nepříjemně mnoho rodičů, kteří vidí problém ve všem a v každém, kromě svého dítěte, které je v lepším případě nevychované, v horším by opravdu potřebvalo odbornou pomoc. Narazit na nesoudného člověka můžete samozřejmě i mezi učiteli, ale troufám si tvrdit, že rodiče vedou.

+5/0
28.3.2017 14:51

J25i89ř27í 31S11t67r81ž37í12n58e78k 3265448946609

Trošku z Vás cítím problém značné části současných rodičů - naše dítě je již osobnost, je třeba ji jen rozvíjet a ne nutit ke zvládnutí základních návyků.

Ono totiž zapnutí suchého zipu nic nevypovídá o zvládnutí motoriky na úrovni

odpovídající věku dítěte. Podle vaší logiky dítě nemusí umět ani jezdit na kole, když ho přece budete vozit autem. To, že vaše dítě si neumělo zavázat tkaničky je spíše vaše "krávovina", pokud ovšem nepožadujete, aby dítě vychovával stát, ale to jste je měli dát asi do děcáku.

+3/0
28.3.2017 22:13
Foto

H72a23n55a 48V89l14k65o60v17á 9135564602924

Třeba s utíráním nosu, utíráním zadku...Ignoranti jako vy přidávají učitelkám v první třídě nekvalifikovanou práci, ze kterou nejsou placené - ony mají děti vzdělávat, ne je učit sebeobsluze (což je třeba jíst příborem a mé děti to uměly ve 3 letech....)

Nedivím se, že jste dostali odklad. vaše dcera je evidentně zanedbaná.

0/0
29.5.2017 16:18
Foto

J97a72n31a 54K79o20z41á65k30o95v32á 21V15o51l77r35á96b78o56v90á 9133684755571

No ale zase - ti inkludovaní se přehoupnou základkou, pak střední školou a představte si třeba ADHD kuchaře s asistentkou, jak servíruje v hospodě guláš s pěti. Nebo taková pokladní třeba v Bille, jak jí peníze pomáhá přepočítat asistent, aby se nespletla. Nebo klidně i výš - poslanecká sněmovna by mohla inkludovat další mentálně postižené jedince. Asistenty tam přece už mají a dobře placené.

+6/0
23.3.2017 15:34
Foto

J38i68ř16í 58K39r19á28k53o16r88a 9389383

Jaký problém bude mít v práci kuchař s ADHD, že bude potřebovat asistentku?

0/0
23.3.2017 22:28

J36a33n 46H33r63u93z51a 8274338369847

Když ho chytne blbá mohl by Vám nasadit horký pekáč na hlavu.;-D

0/0
29.3.2017 12:10

M61i87l34a20n 33H10l68a88d39k96ý 8732268200

Moje žena pracuje ve školce. Má i VŠ naděti s poruchami chování. ADHD je jen móda. Před lety to byly různé jiné diagnózy. Pravda je taková, že ADHD papír má klidně 20% dětí a přitom jsou to jen "p.....i" nevychovaní. Jaký rodič, takové dítě. Ti co opravdu mají zdravotní problém, je tak jedno dítě na dvě stě zdravých.

0/0
29.5.2017 16:02

V14i81l35é21m 77B77a15r25á22k 4496977729426

Souhlas.

Nesouhlasím s inkluzí Může slepý řídit auto?

13. 04. 2016 12:55:12

Nechci platit zbytečné asistenty pro nevychované děti. Nechci, aby moje děti vinou inkluzování mělo ještě horší vzdělání než dnes. Nechci, aby moje děti byly ohrožovány agresory, kteří jsou omlouváni „papírem na hlavu“.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=502753

+4/0
23.3.2017 10:35

V33l37a18d26i57m33í11r 83T53e70m14l98í94k 1535477101987

Školství není jedinou sférou, která chátrá. Po sametu bohužel, všichni, co si sedli do vedoucí funkce, si vehementně stavěli pomníky. Bez ohledu na to, že dosavadní bylo třeba i funkční a na slušné úrovni. Takto dopadlo nejen školství, ale i zemědělství, textilní i sklářský průmysl, vzdělávaní ve zdravotnictví... Níže je to v jedné odpovědi o Norsku uvedeno, mají pro inkluzi zvláštní třídu v rámci téže školy, my měli vyčleněné celé školy... Kam dal oči náš pos.lanec či ministr, který tam byl a "vylepšil" to ve svém návrhu pro naše školy tím, že děti, "kterým to jde pomaleji", budou ve třídě s těmi "rychlejšími"?

Ti "pomalejší" si totiž také zaslouží zažít úspěch, a ten ve třídě s těmi "rychlejšími" nezažijí ! Jak se zdá, i ti Norové toto vědí....[>-]

+5/0
23.3.2017 8:45

T61o17m35á29š 80T68a40t48í54č31e68k 5490482350468

R^

+4/0
23.3.2017 0:28

J89i75r41i 79N23o48v49a24k 6351596213

Jedenáctý bod měl být na prvním místě! :-)

0/0
22.3.2017 20:51
Foto

J30i21ř82í 34K67r25á22k18o45r65a 9179143

Problém je hlavně v samotném státním školství. Je to fabrika. Je určeno k masové výrobě produktů.

Samotný školky jsou určeny k výrobě prefabrikátů. Prefabrikáty potřebuje fabrika, neboli základní škola. A potřebuje je mít přesně obrobené, jeden jako druhý. Proto má školka tabulky, podle kterých děti hodnotí. V tabulkách jsou proloženy údaje o schopnostech jednotlivých dětí napříč věkem a porovnávají se se vzorovou tabulkou, která určuje vývojový cyklus standardního prefabrikátu. Jakmile se prefabrikát odchýlí, neprojde výstupní kontrolou kvality a je označen jako vadný. Dostane odklad, tedy další dobu ke zformování do tabulkové podoby, kterou by škola mohla akceptovat.

A pozor. Prefabrikát nemusí být vadný jen proto, že je nedopracovaný, ale může být vadný i proto, že už začíná získávat tvar produktu. Když třeba dítě jde do školy s tím, že umí číst, psát a nedejbože třeba i počítat, je vadné také. Fabrika má totiž přísně a tabulkově nastavené procesy a nebude se přece přizpůsobovat jednomu vadnému fakanovi. Škola totiž vezme hotové prefabrikáty a začne je tvarovat podle předem definovaných výrobních procesů. Ty procesy nadefinovali ouřadové podle toho, co si myslí, že by společnost mohla za 15 let potřebovat za produkty. Ti ouřadové jsou totiž vědmy, věští z kávové sedliny a říkají - tak v roce 2030 budeme potřebovat 150 tisíc truhlářů, 230 tisíc zedníků, 200 elektrikářů a v neposlední řadě 5 milionů sociologů a filozofů do McDonalda a KFC.

Takhle hezky to naplánují, naprogramují základní a střední školy, a ty pak vyrábějí požadované množství požadovaných produktů.

Jak krásný to svět, do kterého se děti rodí, co?

+6/0
22.3.2017 20:47

J55a49n 85P18a78v78e24l 8133312778616

Připomněl jste mi Červeného trpaslíka

https://www.youtube.com/watch?v=JCJc8bNFDso

0/0
22.3.2017 21:15

M14i76r15o29s85l90a21v 91Š98i68m68á47k 8284656301632

Základní myšlenka dobrá. No a teď konec keců a šup na dva roky za katedru, ale pozor, ano z té druhé strany :-D

+1/0
23.3.2017 7:59
Foto

D53a36l39i89b80o82r 71B84a39r36t39o70š 5444210557889

mohl byste skutečně připustit možnost, že toho někdo ví více než vy? a že vaše výroky jsou sice na první pohled půvabné pro truhláře, ale méně půvabné pro někoho jiného?....co přesně víte o evoluci lidských ekonomických aktivit a jak podle vás vypadá křivka tohoto vývoje a jaký to bude mít dopad na nás lidi? a co byste s tím udělal, kdybyste byl ministrem školství?

Svět je stejně krásný jako za dob Alexandra velikého, jen změny se dějí rychleji a někteří nedokáží tyto změny zpracovat a lpí na tom starém i když je to již zastaralé.

0/−3
23.3.2017 8:56
Foto

J51i59ř77í 56K61r94á36k27o33r72a 9179443

Vaše poslední věta v podstatě potvrzuje to, co jsem řekl. Současný systém školství je zastaralý a zkostnatělý. V jednadvacátém století nemá místo.

Jako ministr školství bych udělal přesný opak toho, co dělá Valachová. Její ministerstvo zrovna nedávno zařízlo soukromé školy. Účelově jim přestali vydávat akreditace. Znám hned několik dobrých potenciálních škol, které čekají na akreditaci už třeba půl a víc roku. Přitom to jsou právě ty soukromé školy, které dnes prošlapují tu stezku odvahy a mění školy v lepší místa, kde se děti neučí otráveně pár rigidních pouček z doby Marie Terezie, ale spíš se učí učit se, učí se být flexibilní a přispůsobit se a učí se zábavnou formou, takže je to překvapivě i baví. Ono by to šlo, jenže to by nesměli u vesla být socialisté.

+1/0
23.3.2017 9:21
Foto

D86a12l66i52b58o25r 70B76a91r87t79o30š 5144290897589

nejsem si jist, jestli je to tak, že všechny školy státní jsou špatné a všechny školy soukromé jsou dobré a kvalitní. O správnosti takovéhoto zjednodušení bych pochyboval. Spíše bych to viděl jako dělení na školy kvalitní a méně kvalitní bez pohledu na zřizovatele. V USA je obrovské množství soukromých škol s nesmírně mizernou výukou.

Otázkou je jak má ona zábavná forma vypadat. Je skutečně nutné dětem ukázat jak je krásně myslet a něco vědět, ale není nutné při tom ležet a koukat do stropu nebo vymýšlet nové metody výuky malé násobilky.

Je nutné ponechat to, co mělo smysl a osvědčilo se, a pouze vylepšovat podle potřeb a ne revolučně reformovat vše.

JENŽE k takovémuto přístupu musí být svolní i rodiče. Tedy nestrašit děti školou, dát jim kázeň a snahu a touhu po vědění. Pokud toto rodiče zanedbají, má kantor stokrát těžší práci s velmi nejistým výsledkem. Kantor a škola nemůže stoprocentně nahradit rodiče. Od toho zde škola není. A tak je péče o děti, žáky a studenty vždy výsledkem spolupráce rodičů a školy za finanční podpory státu.

Možná by bylo dobré se někde sejít a skutečně si vyříkat, co vidíme jako staré a nepotřebné a co z toho nového má smysl a co nemá.

Dobrý kantor nepotřebuje moc pomůcek, musí si ve většině případů stačit sám, s tabulí, a křídou. Občas nějakou tu pomůcku. Na speciálních odborných školách bude zapotřebí více pomůcek. A tak je nutné rozlišovat.

+2/0
23.3.2017 9:35
Foto

J60i50ř56í 87K22r78á94k68o87r72a 9129583

Neřekl jsem, že soukromé školy jsou vždy dobré a státní vždy špatné. Říkám jen, že soukromé prošlapují cestu implementací nových výukových metod, kterou pak státní často adoptují. Příkladem budiž moderní výuky matematiky, jako je česká Hejného metoda. Těch metod je samozřejmě více, například my hlásíme dceru na jednu soukromou školu, která aplikuje americkou obdobu s vlastními učebnicemi. Kouzlo tkví v tom, že díky tomuto přístupu si dnes i spousta státních škol uvědomila, že není třeba biflovat malou a velkou násobilku a memorovat rovnice, když to jde jednodušeji a přirozeněji. Vesměs to jsou povětšinou aplikace moderních výukových metod, které vycházejí z moderních poznatků behaviorální psychologie. Odbourávají se nesmysly jako jsou známky, lavice, jednosměrná komunikace, třídy podle věku apod. a zavádí se přirozený způsob předávání znalostí, který děti chápou a baví je.

V USA je spousta špatných soukromých i státních škol, nicméně v celostátním srovnání si stojí děti ze soukromých škol nebo domácího vzdělávání lépe než ty ze státních.

Problém toho, co říkáte, je slovo MY. Mluvíte za ostatní. My bychom měli udělat to a to, my bychom měli děti učit to a to. Já jsem pro svobodu volby. Není žádné MY, stejně jako není NAŠE dítě. Je jen moje dítě a moje volba školy. Pokud mi v tom někdo brání, nebudu ho volit. Až tak jednoduché to je. Vy si řešte své děti jak uznáte za vhodné, já udělám to samé se svým dítětem.

0/0
23.3.2017 22:25
Foto

D98a21l65i17b75o36r 97B37a69r86t22o29š 5494780967629

Co se týká nových výukových metod byl bych velmi opatrný. Mnoho ne vše co je nové je i lepší. Je nutné se podrobit evoluci a funkci mozku. Je nesmysl jít proti tomuto systému.

V USA máte možnost se při studiu na střední škole kompletně vyhnout matematice. Měl jsem co do činění s absolventy těchto škol, kteří ve dvaceti letech nebyli schopni si vybalancovat šekovou knížku. Učil jsme i dvacetileté sčítat jak ve druhé třídě ZDŠ....není vše moderní i dobré.

Rozhodně nesouhlasím odbourávání známkování. Musíte žáky a studenty učit to, na co v životě narazí. A při běhu na sto metrů sprint se skutečně nepíší traktáty o tom jak někdo kmital nohama rychleji a účelněji než někdo jiný...ale jednoduše se změří čas. a někdo je první někdo druhý a někdo třetí.

Za další viděl jsme tzv moderní učebnice s nesmyslným počtem barev, obrázků a jiných nesmyslů ....ale při psaní diplomové práce nebo doktorské práce se tyto nesmysly nepoužívají. Ve vědeckých knihách ši jiných vědeckých dokumentech nenajdete nesmyslné barvičky texty podložené fotografiemi že téměř nejde text číst a t ak podobně.

BOHUŽEL LIDÉ NEZNALÍ se nechají velmi často nachytat na myšlenku, že vše nové musí být lepší. Jenže to tak není. TAKOVÉTO UČEBNICE ničí mozek, jen si nikdo nevšimne.

MY...pokud se stavíte k tomuto problému takto, nikdy byste neměl zastávat žádnou vedoucí funkci. KAPITÁN MÁ TOTIŽ ZODPOVĚDNOST ZA VŠECHNY..TEDY ZA MY....a čím výše je vedoucí tím více lidí na jeho rozhodnutí závisí. Bohužel je to v demokracii tak, že je nutné o správnosti názoru někoho prvně přesvědčit, protože jinak neprosadíte nic správného.JENŽE .KDYŽ jsou mozky těch, které musíte přesvědčit o správnosti něčeho, tak neschopné rozeznat podstatné od nepodstatného ..pak máme českou sněmovnu....a podle toho to u nás i vypadá....

Klidně si myslete, že děláte dobře pro své dítě....je vaše věc, jak moc mu zkazíte život....ale proboha nechoďte do žádné veřejné funkce...tam se totiž jedná O "MY" a ne jen o vaše dítě.

0/0
24.3.2017 9:37
Foto

J78i56ř51í 42K15r77á65k82o26r28a 9329173

Nemáte pravdu ani v jedné věci, což je docela vtipné samo o sobě.

Nové výukové metody právě zpravidla jdou v souladu s vývojem mozku a kognitivních schopností dítěte. Standardní školství je to, co jde proti tomu. Posadit hravé dítě do lavice, říci mu, ať drží klapačku a poslouchá uspávače hadů u tabule, to je recept na totální nezájem o celý zbytek školy. Naproti tomu ty nové metody uvádějí dítě do znalostí přirozenou a hravou formou a přitvrzují postupně, jak dítě stárne je schopné pojmout víc a víc znalostí. Učí dítě se učit a projevovat zájem o novou látku, zatímco standardní školství v dítěti jakýkoliv zájem zpravidla ubije hned v počátcích. Otrávené učitelky, jako je autorka článku, tomu pak zpravidla nasadí korunu.

USA je veliká země, ve které existují stovky různých typů výuky. Vždycky mě pobaví, jak někdo mluví o USA jako o zpozdilé zemi, protože slyšel, že někdo slyšel, že Američané neumí to a to. Přitom nejprestižnější univerzity jsou právě v USA a v mezinárodním srovnání nemají Američané v průměru sice tolik namemorováno jako Češi, zato jsou schopni přizpůsobit se rychle změnám na trhu, najít a využít příležitosti a vystavět cokoliv na zelené louce. Češi jsou pak prý dobří a kvalitní makáči. Umí makat, znají svůj obor... ale to je tak vše.

Známkování nedává smysl. Nutí děti honit se za body, místo aby se zajímaly o znalosti jako takové. Dítě se našprtá na písemku, z té dostane za 1, v tu chvíli to pustí z hlavy a za týden neví zase nic. Ani zájem neprojeví. Stačí přece ta jednička. To je hloupý a zastaralý koncept.

Řeči o učebnicích pominu úplně, zní to dočista jako konspirační teorie.

+1/0
24.3.2017 20:45
Foto

J16i96ř63í 84K22r22á76k79o32r72a 9549773

Demokracie je vocaď pocaď. Pokud chcete dělat kapitána, tak spánembohem, ale já nemám povinnost nastoupit na vaší loď. Váš koncept školství není jediný na světě. Jsou jich stovky, možná tisíce a vy nejste ten, kdo by měl rozhodovat o tom, co a jak se bude učit moje dítě. Smiřte se s tím. My je kolektivistický koncept. Je nesmyslný už jen tím, že končí na hranicích a vy nejste schopen vysvětlit, proč za nimi je to MY jiné. Proč se tam učí jinak, proč tam je víc svobody než tady, v rigidním kolektivistickém MY, kde vládnou kapitáni jako je naše socanská ministrině školství. Zkuste se rozhlédnout po světě a uvědomíte si, že jsme jen malý, bezvýznamný státeček, který má pořád pocit, že je pupkem světa. Není. Není ani pupkem, ani v něm není žádné jednoznačné MY.

0/0
24.3.2017 20:46
Foto

D30a61l87i72b38o36r 47B42a81r41t89o40š 5304680527319

pokud se vaše dítě šprtá jen kvůli jedničce a ne kvůli vědění tak jste jako rodič selhal na celé čáře...a to vůbec není vtipné....bohužel pro vaše dítě....a ani to není konspirační teorie....je to jen jeden zničený život...přeji krásný večer a celý nádherný víkend

0/0
24.3.2017 21:34
Foto

J54i81ř90í 56K14r90á30k72o32r36a 9179373

Jasně. Já jsem selhal, zato škola se svými dvěstě let starými metodami si myje ruce. Inu, také názor. :-)

Mějte se.

0/0
24.3.2017 22:19

V12á26c40l16a11v 73Z21e52l89i92n53k88a 2792890343732

No, tak to je velice dobře, že ministrem školství nejste a nebudete. Ne, že bych chtěl chválit madame Valachovou, ale skoukromé školství v podmínkách ČR fakt záchranou není. Pokud jde například o střední školy, tak tam se bohužel povětšinou jedná o prodejny maturitních vysvědčení dětičkám zbohatlíků a odkláněčů. Kvalita výuky je až na výjimky zoufalá, protože dětičky mají přístup typu "táta to tu platí, tak já si budu dělat co chci". A protože otec je nezřídka nějaký ten polistopadový zbohatlík, který ovšem chováním zústal na úrovni šmelináře nebo veksláka, tak mu to nevadí, protože on sám ukazuje své buranství na všechny strany.

+1/0
23.3.2017 10:43
Foto

J16i33ř64í 52K68r54á34k49o80r97a 9729393

Blábol člověka, neznalého reálií. Tomu, co předvádíte, se říká urban legend a je to zpravidla založené na zdrojích typu "jedna paní povídala" a "Franta v hospodě povídal".

Mimochodem, nejprestižnější gymnázium v ČR je soukromé.

0/0
23.3.2017 22:27

V41á25c49l12a29v 20Z39e64l11i83n38k55a 2572100403612

Ale houbeles. Žádná agentura JPP, ale holá realita, se kterou byste se setkal, kdybyste se trochu pohyboval v akademické oblasti. Já jsem stále v dost úzkém kontaktu se svojí alma mater a tak se nemusím spoléhat na nějaké JPP. Úplně mi stačí, co se dozvím, když tam občas zavítám. Až na výjimky typu PORG je to zpravidla zoufalství.

Pár let nazpět ke mě chodil na konzultace k diplomce kluk, co na jedné takové soukromé střední škole na část úvazku působil. Mohl bych vyprávět, jaké lumeny mají ti, co se nám tu po Praze projiždějí v autech za mnoho milionů. Proč si myslíte, že jsem napsal tu větu "táta to tu platí ....". Narozdíl od vás totiž vím moc dobře o čem je řeč. Vy naopak papouškujete nejspíše akorát tak reklamy, které najdete někde v médiích nebo v MHD. Tam je každou chvíli nějaká soukromá univerzita, které přitom nemá VŠ úroveň ani omylem.

A ty nové metody, které vychvalujete výše? Zpravidla vychovávají akorát zdatné okecávače toho, proč to či ono nezvládli udělat. Zakažte absolventovi běžné soukromé střední školy používat Wikinu a skočí v zoufalství z okna, protože není schopen udělat vůbec nic. To jsou ty produkty moderní výuky, kde se hledí na soft skils dovednosti. To co jste výše napsal o biflování a násobilce už je dokazuje, že nevíte, která bije. To je cesta do zkázy, protože vychovat inženýra nebo lékaře z někoho, kdo s nadsázkou hapruje už v násobilce a nemá do hlavy nalité ani ty nejzákladnější znalosti fakt nejde.

+1/0
24.3.2017 8:59
Foto

J37i12ř75í 23K65r55á65k98o70r63a 9689563

Jedna paní na vaší alma mater povídala. Co se tím mění?

Auta za mnoho miliónů? Co mají společného se vzděláním? Teda kromě toho, že z nich zjevně máte mindrák?

Já mám 4 děti na různých školách, různých stupňů. Prolezli jsme desítky škol, abychom našli vyhovující. Mluvím s lidmi, co se ve školství pohybují, znám tamější reálie. Zaprděný smrádek a teplíčko státních škol. Soukromé samozřejmě neznamená lepší, ale to ani zhusta ty státní.

A ten poslední odstavec jsem okomentoval už výše. Klidně to zopakuji. Kdykoliv srovnáte průměrné Čechy, jako zaměstnance s průměrnými Američany nebo jinými cizinci, jako zaměstnanci, tak o Čechovi vám skoro každý zaměstnavatel řekne, že je to dobrý makáč. Zná svou lopatu, umí s ní mávat (a tím myslím i jiné oblasti než manuální práci), ale to je tak všechno. Není aktivní, není týmový hráč, neprojevuje zájem o rozvoj firmy, neprojevuje zhusta zájem ani o svůj vlastní rozvoj. Má pocit, že všechno důležité se naučil ve škole a nic víc se učit nemusí. Naproti tomu Američan je aktivní. Umí leccos okecat, ale také je týmový hráč, má tah na branku, zajímá se aktivně o projekt i o firmu a padají z něj zpravidla i jiné výsledky než jen odvedená práce přesně podle zadání. Tak to je důsledek českého školství. Jsme makáči, máme nějaké namemorované znalosti, které jsou nám dnes k prdu, protože na internetu je toho milionkrát víc a navíc v lepším kontextu. Nemáme zájem udělat byť jen o prd víc než co bylo v zadání, tudíž se hodíme jen na nižší makáčské pozice.

A když tak čtu vaše stesky, tak vidím, že bude trvat minimálně ještě několik generací, než se něco změní k lepšímu.

0/0
24.3.2017 20:56

V90á89c34l13a10v 81Z21e74l52i51n68k69a 2592690723322

Mohu se zeptat, zda vás skutečně tak baví dělat ze sebe ..... Ta jedna paní jsou lidi na postech minimáně odborných asistentů a dále pak docentů či profesorů. Ale pro vaši vysmátou logiku je to zřejmě jedno. Skoro mi připadáte, jak ty kované kádry z minulosti, co jely dle hesla " já jsem dělník a kdo je víc". Dodal jsem i zkušenost člověka, co na takové škole učil. A vězte, že jsem si na toto téma rád popvídal. Taky je podle vás JPP. A pokud jde o auta za miliony, tak mi nevadí, pokud se jejich majitel nechová jak zbohatlý křupan a nevede v tomto směru svoje děti. Že tomu u této společenské vrstvy tak bohužel je až znepokojivě často, to už není moje chyba, ale důsledek vývoje v letech devadesátých, kdy bylo za panování pana Klause položeno rovnítko mezi schopný a všeho schopný.

No a to vaše srovnání čekých a amerických zaměstnanců. Sorry, ale tohle jsou kecy moderních manažerů, co umějí akorát okecávat, dělat powerpointové prezentace plné úderných hesel o týmech, růstu a dýchání za firmu, ale reálné následky jejich vedení jsou srovnatelné s náletem těžkých bombardérů. Moc bých vám přál zažít jaké to je mít nějakého takového kreativního američana v týmu, kde skutečně o něco jde. Umějí hlavně okecat proč neudělali to, co udělat měli. Když tam nějaké pracoviště funguje, tak najednou podle jmen zjistíte, že ti skuteční američané jsou tam v menšině a dominují lidí z východní Asie, kteří sice mají ty vámi uvedené nectnosti dovedené mnohdy až do extrému, ale můžete se spolehnout, že bude uděláno to, co uděláno být má.

A ten internet? Nenechte se vysmát. Další naivní řeči. Na internetu dnes nejdete takovou spoustu hovadin sepsaných lidmi, kterým sice nechybělo sebevědomí a hbitá huba, ale bohužel jim naprosto chyběly ty nabiflované odborné základy. Problém dneška je, že tyhle rádoby odborné paskvily se odkazují, citují a žijí vlastním životem. A když nemáte ten správný odborný základ, tak absolutně nemáte šanci zjistit, že si právě nastudováváte totálně chybné postupy.

+1/0
25.3.2017 0:17

V93á18c94l68a24v 72Z22e77l32i59n72k84a 2582500403652

Ještě dodám, že i ta sebelepší univerzita nedá tomu studentovi víc než ten klasický inženýrský základ. Dívám se na to z pohledu technika. Dále růst už musí sám. Tohle slyší na škole od všech asáky počínaje a profesory konče. A sluší to například i při projevu rektora či prorektora při promoci, že jejich alma mater jim dala pouze základ, na kterém už musí dále stavět sami. Ale když tam ten základ není pevně namemorovaný, což velice hloupě kritizujete, tak se nic dál stavět nedá. Jadernou fyziku fakt na internetu nenastudujete, když uvedu příklad naší možná nejtěžší vysoké školy.

+1/0
25.3.2017 0:25

V51á81c73l21a58v 35Z54e74l88i65n19k84a 2422150633952

Pardon "a slyší to například". Trefil jsem o klávesu vedle a všiml si toho klasicky až při "Entru".

0/0
25.3.2017 0:27
Foto

J82i43ř15í 61K67r10á42k28o76r56a 9809503

Takže jsme se dozvěděli, že nemáte rád Klause a bohaté lidi, protože kladete rovnítko mezi bohatý a zbohatlický hajzl.

Pak jsme se dozvěděli, že jeden váš známý na jedné soukromé škole učil a proto je jasné, že jsou ty soukromé školy špatné. A státní dobré, protože tam učí další vaši známí a kamarádi, kteří rozhodně nejsou zaujatí. Mimochodem, když se podíváte na OECD výsledky v oboru věda a matematika, jsme dlouho na sestupné dráze. Zeptejte se kamarádů, jak je to možné.

Pak máte zmáklý i corporate management, protože jste všude byl a znáte každou firmu. Jste přesně ten typ člověka, se kterým cizinci neradi pracují, protože je arogantní, sebestředný, namyšlený na něco, v čem je v mezinárodním srovnání průměrný či podprůměrný a navíc neochotný pracovat s jinými lidmi, které má neustálou potřebu otravně mentorovat. Sám jsem takových pár zažil. Jejich práce stála za bačkoru, ale keců o tom, jak se to všechno dělá blbě, měli jak Palacký.

Víte i to, že je lepší se tupě memorovat, protože na internetu je spousta hovadin. To je jasné už při pohledu na jaderné fyziky, což samozřejmě platí pro každého technika a ty miliony dalších lidí, kteří jadernými fyziky nejsou.

Ne, vy jste prostě všeználek a všudybílek. Nedokážete si připustit, že existují i jiní lidé a jiné obory, než znáte. A že jich je mnohem víc a potřebují na současném volatilním trhu spíš flexibilitu a schopnost klidně i měnit obory spíš než tvrdě namemorovaná data, která po pár letech podléhají zkáze. Kolik těch oborů s trvalými znalostmi dnes znáte? Už jen v technickém směru? Když pominu jaderné inženýry či vědce, kterých je pár, tak drtivá většina lidí po vystudování jakékoliv školy technického směru jde pracovat někam do oboru ICT, případně jiného příbuzného oboru. Do oborů, kde potřebují minimální technický základ a pak hlavně schopnost abstraktního myšlení, vyhledávat si aktuální relevantní informace a neustálý osobní rozvoj, protože už jen za dobu, než z té školy vylezou, se pracovní trh třikrát změní.

0/0
25.3.2017 5:50
Foto

D18a35l25i12b21o13r 28B76a94r60t72o68š 5634290797579

nemám informace o tom jestli tomu tak skutečně je.......a nemyslím si to, učil jsem na jednom gymnáziu, kdysi a studenti tam byli velmi nadaní...jenže forma zřizovatele není rozhodujícím parametrem při hodnocení kvality. Tak jako LENDL se učil tenis ne soukromě ale ve veřejné podporovaných systémech.

Americké soukromé školství dokáže vyprodukovat naprosto nesmyslné školy a univerzity. což naprosto odporuje vašemu tvrzení, že soukromé je vždy lepší než státní. Nevěřte tomu.

pokud vím tak čeští experti vymysleli tryskový stav, který se stal hitem na celém světě...a bylo to vymyšleno ve státní sféře a ne v soukromé. Prostě tak jak tvrdíte to není.

Manželství je přísně soukromá věc a přesně proto, že podle vás je soukromé lepší než veřejné, se asi tak 50% manželství rozvede. To je jen ukázka toho, že váš způsob hodnocení kvality podle toho jestli je něco soukromé či veřejné je nesmysl.

A ještě k těm soukromým školám. ony vlastně vůbec soukromé nejsou, protože jsou finančně podporované ministerstvem školství a tedy jsou z hlediska financování jen částečně soukromé a z veliké části veřejné, i zde děláte zásadní chybu v uvažování.

+1/0
24.3.2017 9:48
Foto

J62i36ř44í 26K94r76á12k24o44r77a 9979513

Já jsem neřekl, že soukromé školy jsou vždy lepší než státní. Jen má v USA lepší celonárodní výsledky, což je prostý fakt, který neokecáte. A dá se to dohledat na internetu. Státní školství je totiž nepružný moloch. Něco jako obrovský nadnárodní korporát. Podléhá spoustě procesům, rozhodují v něm tisíce lidí různé úrovně kompetence (leckdy tristní), má nulovou kontrolu kvality výstupů a z principu úřednického stavu i nulovou motivaci k lepším výkonům.

Co se týče financování, tak to je naprosto logické. Všichni platíme daně, ze kterých jde část na státní školství, ale ti, co dají dítě na soukromou školu, musí ještě navíc platit školné. Stát by jim buď poměrnou část těch daní vrátit, anebo vyplácet finanční podporu těm soukromým školám. Asi by nebylo fér chtít po nich platit za školné dvakrát, že? Takže já fakt nejsem ten, kdo tu uvažuje chybně. To spíš vy neumíte počítat.

0/0
24.3.2017 21:01

L48i55b43u12š54e 13Š66u62b49r16t73o39v86á 2858109318701

Tak nějak to je v knize Konec civilizace (Aldoux Huxley). Tam se uměle "vyráběli" jedinci podle potřeb společnosti. A dělili se na alfy ( vysoké IQ určení do vysokých pozic, až k omegám, ti pak zastávali ty nejhnusnější práce). Dost se tomu blížíme. Musím si to znova přečíst, jak jsme daleko této sciens fiction vizi.

0/0
29.3.2017 0:02

F46r97a47n30t83i64š50e21k 63V55e41s33e11l66s43k14ý 7761377491262

Máte SPgŠ nebo jakou kvalifikaci?

0/−5
22.3.2017 19:31

J69i23r59k62a 26B18r56u61n15n38e19r 4758792539977

Vlastně se ptáte jaký na to má papír. To je nejdůležitější, bumážka.

+5/0
22.3.2017 20:22

F78r59a31n64t89i92š90e89k 57V34e38s48e49l40s35k20ý 7571607151102

No já jen, že moje žena má fildu, učí, a inkluzi vidí trochu jinak. Já mám vejšky tři, byť jiných oborů. Vy bumážko. :-)

0/−3
22.3.2017 20:38

J32a48r83o13m75í18r 87K16r34á45l 4650539564679

A jakou třídi Vaše žena učí a s jakými výsledky ?

(bez ohledu na počet diplomů)

0/0
23.3.2017 6:44

J63o54s55e72f 59N33o78ž32i11č38k87a 5695161319796

Tři vejšky? Tak to by mě fakt zajímalo, jaké... (pokud to tedy nejsou jen virtuální sny, tak jako svého času to vaše ježdění s kamionem :-))

0/0
23.3.2017 7:56
Foto

P28e61t25r 73Š53i75n40d74e27l87á81ř 8149846645214

O tom, že papír snese všechno, je paní ministryni Valachové známo velmi dobře a v tomto duchu podle toho také ty svoje výchovné memoáry koneckonců vymýšlí a píše!!!

+4/0
22.3.2017 18:42

P67a83v90e81l 75S79t63a83r11ý 2804301989469

Slečno/paní Veselá, přečetl jsem si pár vašich blogů a musím říct, že vám nezávidí. Já bych s dětmi pracovat nemohl, zvlášť s těmi malými. Je mi jasné, že vaše práce není lehká a je špatně placená.

Na druhou stranu jsem rád, že jako ventil svojí frustrace jste mimo jiné zvolila tuto formu blogu. Krásně se to čte, je to k věci, čtivé a vtipné (člověk se holt musí někdy smát, aby nemusel brečet). Přeji pevné nervy a těším se na další vaše blogy.

+13/0
22.3.2017 18:36
Foto

D55a24l16i11b66o36r 16B83a50r78t13o91š 5334780377849

celý případ našeho školství je poněkud složitější. V době před rokem 1989 jsme měli celkem dobré školství nebylo vynikající ale dost dobré. Pak se k nám začaly dovážet systémy výuky z USA. a tam je to vše trochu jinak. Velmi mizerné obyčejné veřejné školství a vynikající univerzity..tedy asi jen deset....ty ostatní jsou v něčem dobré. a některé univerzity nebo colleges jsou absolutní katastrofa. vím to zažil jsem to učil jsem na univerzitách, amerických.

CO SE TÝKÁ inkluze je to skutečně nesmysl. Je nutné udělat trojité školství. Jedno pro normální děti, jedno pro vysoce nadané a jedno pro ty, kterým učení tak moc nejde. JENŽE...k tomu je nutné vyřešit i otázku kantorů, komu by se chtělo makat jako lev za almužnu, vím to učil jsme i zde za almužnu a to již kantoři dostali a ještě mají dostat přidáno...pokud se to povede Je nutné i kantory vychovat tedy naučit je učit...cestou životem jsme viděl mnoho kantorů, jen málokterý ale uměl učit. Většinou jen něco odříkali nebo přečetli z vlastních skript...

Ale jak chceme někoho něco učit, když vlastně nevíme co bude za 30 let...to je minimální doba než se ve školství něco skutečně změní...prvně totiž musíte vychovat kantory kantorů, pak ty kantory a pak teprve přijdou na řadu děti a studenti...a to trvá..proto se také ve školství nesmí moc experimentovat....ale velmi dobře si rozmyslet, co udělám a jaký to bude mít dopad.

dobrý kantor nepotřebuje nic jiného než sám sebe tabuli a křídu a občas nějakou tu pomůcku....kružítko, pravítko, úhloměr na tabuli, a tak....ve speciálních školách je to pak již komplikovanější, potřebujete například figurínui,na které se učíte první pomoc .. atd

a co máme děti učit, když lze předpokládat, že velmi brzo, tedy za 30 let možná za 50 možná také mnohem dříve, bude veliké % nezaměstnaných, kteří NIKDY ZA CELÝ ŽIVOT NEBUDOU CHODIT DO PRÁCE, protože žádná nebude, protože to budou dělat roboti.

Možná bychom měli děti a studenty naučit milovat myšlení....filozofii a vědu

+4/0
22.3.2017 17:11

J76a29r93o67s89l69a13v 77H34e55j98n64a 4767231929

"Ale jak chceme někoho něco učit, když vlastně nevíme co bude za 30 let..."

Ještě, že tato (nesmyslná) zásada nebyla uplatněna už v jeskyních.

0/0
23.3.2017 11:12
Foto

D32a75l92i29b13o80r 79B47a58r58t37o27š 5144870887529

svět se mění takovou rychlostí, že skutečně dnes málokdo dokáže vidět, co se bude v blízké budoucnosti dít. V jeskyni se žilo beze změny desítky tisíc let beze změny v myšlení. Jen se občas trochu změnilo počasí a podnebí ......a v tom je obrovský rozdíl. Dnes se svět mění několikrát během života jednoho člověka....takže, když se naučíte nějakém,u řemeslu, počítejte s tím, že se budete učit minimálně dvě další věci za život..když budete mít štěstí...když ne..bude jich i osm......a jak chcete dnes vědět, kterých osm to bude..víte to? JÁ NE..protože nevím, co přesně se na trhu ujme za deset let a kde vás bude potřeba.....ale vy jste moudrý vy to jistě již dnes víte....

Rozhodně lze říci, že vysoce erudovaná povolání zůstanou, problémy budou vždy u těch povolání, která lze lehce nahradit nějakým robotem. Tedy jednoduché práce. Lidé s nízkým vzděláním budou nuceni měnit zaměstnání mnohokrát za život. Možná budete údržbář tiskáren 3D, nebo budete někde nějakému robotovy třídit chemikálie na výrobu materiálu, který je v těchto tiskárnách zapotřebí....kdo ví.

0/0
24.3.2017 9:58



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.