Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J16i59ř62í 51K28o65n53r98á86d 8863938915142A proč tedy ti špatní (ne že by jich bylo málo) dostávají přidáno stejně jako ti dobří? Je tristní, když žák má větší znalosti než jeho učitel. Pokud jste učitelka tak sama víte, že to tak v některých předmětech a některých školách tak prostě je... |
![]() |
J95i55ř98í 69P21l70í34v90a 4925332135657Já myslím, že v MŠ se děti mají nechat hrát a ne se pokoušet jim něco cpát do hlavy. Když mají dobré prostředí (kde si mohou hrát na třeba schovávanou), tak nevadí , že jsou různého věku a že jich je víc. |
![]() |
M60a55r16t18i62n47a 80M94o69u69d15r85á 7450833196239Mně nejvíc děsí, když se už v MŠ děti sortýrují. Při tom rychlost vývoje je individuální. |
![]() |
M22a89r46t10i12n16a 15M37o89u15d26r52á 7980493226359opr. mě (mělo být mně vadí, přepsala jsem na mě děsí) |
![]() |
M58a84r67t19i47n89a 34M49o22u96d43r36á 7500233336379Njn, za totáče nás na ZDŠ bylo ve třídě 32, na gymplu 36, a kantoři je normálně zvládali. Ovšem na učitele si tehdy nikdo netroufl - ani rodiče, natož pak žáci. Pro zaostávající žáky existovaly doučovací hodiny, takže v hodinách nevyrušovali žádní asistenti. V některých školách byly speciální třídy pro žáky stižené některou z poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie...) se speciálně školenými pedagogy. Žáci, kterým to nestačilo, byli dislokováni do zvláštních škol (kde se učili v malých skupinkách speciálními metodami). Pro nadané zase existovala odpolední praktika zdarma navíc (např. fyzika, chemie, biologie - vedli je učitelé příslušných předmětů), kdo chtěl sportovat, mohl zdarma do sportovních kroužků vedených opět učiteli dané školy (sportovní gymnastika, míčové hry, atletika....). Našel-li se nadšený učitel některé z dalších výchov (výtvarná, hudební, ale i pracovní - tj. práce na zahradě, v dílně nebo kuchyni), bylo možné zdarma navštěvovat i takové kroužky organizované školou. |
![]() |
Z60d20e77n12ě85k 12B63á53r50t78a 6272571307371Nějak jsem nepochopil proč by zrovna učitelka mateřské školy měla mít nějakou vyšší společenskou prestiž, když jak píšete může tuto práci ve skutečnosti dělat kde kdo a třeba mnohem lépe než někdo s vysokou školou na kterou se dnes odchází ze střední školy i s hromadou čtyřek... |
![]() |
Z95d30e56n78ě36k 60Š26m98e75r31d65a 6960861141710A také proč jako vysokoškolsky vzdělaná nejde povznést úroveň základního školství, když tak na ně žehrá. Na tu mateřskou školku, kde učí nemusela studovat vysokou školu. |
![]() |
R77a85d76e80k 88O90v87e71č20e48k 9562311239680Mateřská škola by měla být místem, kde se děti rozvíjejí a vzdělávají. Vše okolo tohoto se učí jak na SŠ, tak VŠ. (odbočka - VŠ bych neviděl jako podmínku pro MŠ, ale rozhodně je ku prospěchu). Bohužel dnes podobně jako Vy smýšlí i většina lidí, že MŠ je pouze místo kam odklidím své dítě a kde ho pohlídají. I proto je dnes stav takový jaký je a hlídárny se z MŠ stávají. Kvalifikovaní pracovníci to dělat za mrzký peníz nebudou a tak nezbývá, než nabrat nekvalifikované pracovníky, kteří zatlučou poslední hřebíček do MŠ, která se tímto definitivně na hlídárny změní. |
![]() |
Z67d72e75n28ě83k 11B23á78r70t85a 6722211607431O svém konkrétním vzdělaní autorka nepíše.Pokud má někdo pocit,že místo učitelky v MŠ by mu mělo přinést společenskou prestiž a uznání je dost mimo... |
![]() |
M55a45r88t24i58n80a 71M91o49u75d41r45á 7170573466399Myslím, že se tu obecně zaměňuje líbivá "společenská prestiž" s normálním "respektem k autoritě". Společenská prestiž je něco úplně jiného. Prostě učitelé přestali být autoritami. Přišli o většinu atributů, které musí mít, aby těmi autoritami byli. Netvrdím, že všichni, ale mnozí nepochybně ano, obvykle souhrou mnoha faktorů. Pak holt ze školství zcela pochopitelně prchají. A já se jim nedivím. |
![]() |
M79a39r12t40i17n58a 89M77o13u13d58r98á 7240893186769Mínusující paní Simoně Rosové zřejmě budu muset vysvětlit, že učitel, aby obstál, potřebuje především autoritu, tedy aby jeho názory, postoje či rozhodnutí ostatní zúčastnění bez reptání přijímali a řídili se jimi. To má svůj účel. Osoba požívající autoritu má moc nad příslušnou skupinou osob (kteří tu autoritu respektují). Oproti tomu společenská prestiž je je o hodnocení na společenském žebříčku, podle aktuálně módních kritérií. která ovšem bývají v různých sociálních skupinách různá. Prestižní bývá zpravidla to, co je obtížně dosažitelné, výjimečné (šlechtický titul, vysoký gradus vzdělání, luxusní byt na skvělé adrese...). Bude-li se někdo těšit společenské prestiži (obdiv) např. proto, že má v garáži Lamborghini, ještě to neznamená, že je také místní autoritou. A naopak člověk, požívající v místě rozhodující autoritu nemusí mít zároveň např. profesi považovanou za prestižní. Prostě tu autoritu něčím získal - ať už po dobrém (výjimečné schopnosti) nebo po zlém (reálně hrozíci postih). |
Žebříčky
- Martina Bojanovská
Ty nejpodivnější hlášky prodavaček, jaké jsem ve svém životě zažila
- Markéta Šichtařová
Klimatologové přivolávají dluhovou krizi
- Jan Ziegler
Dlužníci, kteří neplatí na děcka a podporují rusácké zločince
- Vladimír Kroupa
Proč je chování Putina iracionální? Na co spoléhá?
- Ladislav Větvička
Hadanka - copak je to za panaka?
- Lubomír Stejskal
Na okraj mítinků hnutí ANO
- Tomáš Vodvářka
Znalecké posudky v medicíně jako never ending story
- Vladimír Kroupa
Babiš vidí v odpůrcích nacisty a fašisty. Kde já to už slyšel? Aha, z úst Putina a spol…
- Jaromír Šiša
O tom, jak jsem jel parním vlakem s vojáky Československé a německé armády.
- Ladislav Větvička
Prvni prajzka defenestrace
- Markéta Šichtařová
Klimatologové přivolávají dluhovou krizi
- Ladislav Větvička
Hadanka - copak je to za panaka?
- Ladislav Větvička
Prvni prajzka defenestrace
- Vladimír Kroupa
Babiš vidí v odpůrcích nacisty a fašisty. Kde já to už slyšel? Aha, z úst Putina a spol…
- Jan Ziegler
Dlužníci, kteří neplatí na děcka a podporují rusácké zločince
- Ladislav Větvička
V Polsku je svět furt v pořadku...
- Vladimír Kroupa
Proč je chování Putina iracionální? Na co spoléhá?
- Martina Bojanovská
Ty nejpodivnější hlášky prodavaček, jaké jsem ve svém životě zažila
- Tomáš Vodvářka
Znalecké posudky v medicíně jako never ending story
- Jaromír Šiša
O tom, jak jsem jel parním vlakem s vojáky Československé a německé armády.