Děkujeme za pochopení.
M43i19l67a95n 88K32e12s31l
Homeopati jsou podvodníci,čínská medicina také,o léčitelích darmo mluvit a ukrajinští lékaři jsou nedoukové.Jeden by si skoro myslel,že někdo má zájem,aby nedostatek zdravotníků pokračoval.Musíme však pracovat s tím,co máme.Každému z nich najít místo,kde se uplatní.Zrovna tak ve školství.Inženýr,který psal tak akorát technické zprávy nebude žádný lumém v českém jazyku,ale takovou matematiku,fysiku či chemii může zvládnout lépe než vystudovaný pedagog.
R85a27d11e34k 61S84á46r74k78ö58z85i
Vtipně napsáno :-) Také jsem psal něco podobného...
D87r82a66h31o15m14í43r 49S64t44r11o52u34h51a67l
Je hrozné zjistit, že celá učitelská odbornost je 250 hodin nad daným oborem, co? Každý je nahraditelný. Každý může být vyřazen.
R84o15s62t18i38s29l13a27v 95C42a84h16a
No on ten system byl posahany uz drive. Proc?
Clovek, ktery vystudoval ucitelstvi obcanske nauky a zemepisu je automaticky kvalifikovany pro praci ve skole. Ucit muze cokoliv. Treba matematiku. A byt za to zaplaceny jako kdyby ucitelstvi matematiky absovoval. Absolvent odborne matematiky na matfyzy, bez absolvovaneho ucitelstvi je automaticky nekvalifikovany, tj. nezadouci.A pokud precejenom matematiku ucit bude, tak za nizsi plat nez ten prvni ucitel.
Syna ucila tridni ve treti tride anglictinu. Po dvouletem kurzu. Takze kdyz se ucili mnozne cislo (pravidelne), tak pochopitelne netusila, ze davat do zadani child nemuze, protoze to je nepravidelne. A to ji chudince ani nerozpulili tridu, protoze byla jeden zak pod limitem. Musela ucit 24 deti najednou.
J72a84n97a 82P11a65j50d26o57v98á
Pani Veselá, Váš článek mě rozesmál. Pojem "pedagogické minimum" existuje už dávno, už v 80. letech učili na školách lidé, kteří "peďák" neměli, ale učili s minimem. Jak mezi učiteli z peďáku, tak mezi učiteli s minimem byli dobří i špatní. I to srovnání s lékaři pokulhává. Sice si nenechám operovat srdce od inženýra, ale ten inženýr (nebo dokonce člověk bez titulu!) může být velmi schopným léčitelem, který způsobí, samozřejmě pokud k němu nemocný přijde dostatečně včas, že ta operace srdce nebude potřeba. Mimochodem znám takového léčitele. ......... Není náhodou zakopaný pes v tom, že učitelky mateřských škol, jako jste Vy, dřív byly středoškolačky a dnes jsou stále častěji vysokoškolačky? A že cítíte potřebu se vůči středoškolačkám vymezit? Vysokoškolačky nemusí být automaticky lepší, bohužel to není jen otázka vzdělání. Víte, že dříve, v padesátých letech byly učitelky prvního stupně také jen středoškolačky? Byly mezi nimi výborné učitelky :-)
N56o30v83o65s70a87d 30M97i33r96o17s21l38a23v
...přesně tak to už tady jednou bylo a absolventi gymplu to zvládali dobře...jak je vidět...
M96a73r77i81e 41T76o20m55š28í47č75k79o84v84á
Všichni dnes vidíme, jakým způsobem se získávají diplomy na vysokých školách, z aprobací, které nejsou pro další zaměstnání použitelné
A vy chcete, aby tito rychlostudenti soukromých, někdy i státních škol zasahovali do vzdělání vašich dětí
Stačí se rozhlédnout kolem, kolik bývalých absolventů vysokých škol s pedagogickým vzděláním zastává jiná místa, protože školy si na ta volná dosazují své kandidáty, není žádná nabídka, žádné přijímací pohovory, je dostatek známých, nebo důchodců, kteří tam naskočí.
Shrnuto. Učitelů se vzděláním je dost, jen jim umožnit, aby svoji práci mohli vykonávat a na ten výmysl, jak tímto způsobem zaměstnat ta kvanta vystudovaných a neschopných uplatnit se na trhu práce, rychle zapomenout.
J92a89n 86R16á32ž
Srovnávat lékaře s učiteli v souvislosti s návrhem aby dostali možnost učit i odborníci, kteří neabsolvovali pedagogickou fakultu je nonsens. A cpát do této debaty soustružníky je naprostá pitomost.
Léčit nemůže nikdo jiný, než absolvent lékařské fakulty, neb jinde relevantní informace nedostane. Ale neznám logický důvod, aby absolvent matfyzu nemohl po absolvování pedagogického minima nemohl učit středoškolskou matematiku nebo odborník na biologii nemohl učit tento předmět na základce, neb už z povahy předmětu jsou tito neskonale lépe vzdělaní odborníci, než naprostá většina absolventů PF. A o daleko lepších předpokladech dát studentům moderní pohled na technický obor má zcela jistě strojař s praxí, než teoretik, absolvent pajdáku, ani nemluvě.
S38t87a43n12i46s48l79a37v 48B39u11r12i45a88n
Neporovnávejte vzdělání lékaře se vzděláním učitele. Myslíte, že vysokoškoláci jsou nevzdělanci ? Rozhodně mohou být dobrými učiteli jako pedagogičtí pracovníci. V případě nedostatku učitelů je to řešením.
R15o15s41t89i79s53l50a57v 22C20a95h24a
Jak kteri... u matematiky maloktery. Rozhodne ta vysokoskolsky vzdelana pravnicka, co neumela spocitat procenta... osobni zkusenost.
O67n92d80ř15e56j 43G50e80b29a95u28e96r
Dovolím si s vámi nesouhlasit a uvedu příklad ze života.
Moje sestra letos nastoupila na SŠ. Spadá mezi ty, kteří musí maturovat z matematiky, jenže její učitelka matematiky je tak trochu neschopná. Neříkám, že sestra je nějaký "einstein", ale když brali látku skoro týden a ona ji nepochopila, tak přišla za mnou. Studuji vysokou školu (strojárnu). Trvalo mi 10 minut ji to vysvětlit, tak aby to pochopila a to neoplývám zrovna talentem na vysvětlováním.
Tudíž výsledek je takový, že vystudovaná učitelka matematiky nedokáže žákům vysvětlit látku a já nedostudovaný vysokoškolák bez špetky "pajdáckého" vzdělaní to dokážu.
Další příklad, na střední škole mě učili fyziku 2 různí učitelé a oba vyli původně inženýři a i přesto dokáží učit matematiku a fyziku, protože tomu rozumí a ví o tom něco z praxe, takže to dává smysl.
Suma sumárum, člověk s praxí a odbornými znalostmi může (ne vždy musí) být výborný učitel.
Přeji pěkný den
H12a22n65u94š 38H79o36r28á14k
Na ZS z tohohle nejsem nadsenej, tam je IMHO pedagogicka dovednost(ktera je oprena o nejaky vzdelani) zasadni.
Na SS uz je to ale jina, zejmena co se odbornych predmetu tyce. Obavam se, ze nemala cast odborniku z praxe nejenom ze umi vic nez absolventi pajdaku, ale ve finale i vic nadchne pro obor, protoze umi jasne a nazorne ukazat k cemu je to dobry.
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8760x