Děkujeme za pochopení.
J97i72ř61í 56Č40u98m17p17e14l25í67k
Tady je myslím rozdíl mezi teorií a praxí. Teoreticky by pajďák měl učitele připravit na povolání tak, aby by nadřazený všem nadšencům.
Praxe je jiná (nehledě na vyhořelé učitelky před důchodem). Nejlepší by to asi bylo nechat na ředitelích. Ti mají jako jediní šanci poznat, jestli daný člověk má či nemá potřebné kvality.
J23a26n44a 86N84ě30m50e33č20k13o33v83á
Paní Veselá, brojíte pro něčemu, co dávno, přirozeně a v pořádku funguje. Nebo opravdu myslíte, že zrovna ty budoucí lékaře školí nějaký patlal s pedagogickým vzděláním...? Ne, vychovávají je lidi z oboru... A můžu vám říct, že tihle vystudovaní doktoři, kteří zůstali učit na fakultách bez špetky pedagogického vzdělání, byli inteligenčně, lidsky nakonec i pedagogicky často někde na nepředstavitelně vyšší úrovni, než do sebe zahleděné "profesorské" sbory na nižších stupních.
Stejně tak učí lidi z praxe technické předměty, jak je zmíněno níž, a musela bych se opakovat. Neměli sice didaktiku v malíčku, ale předali nám zkušenosti na celý život.
Já neříkám, že to je recept na dějepis pro základky... i když upřímně věřím, že historik by v těch děckách taky dokázal probudit víc, než monotónní otrávené předčítání zápisků a jejich opisování do sešitu... Ale třeba na odborné předměty na středních? Proč ne. Super.
J85i22ř11í 84Č73u81m18p87e61l94í23k
To je právě rozdíl mezi univerzitou a základní školou. Na základce máte široké spektrum dětí, se kterými musíte určitým způsobem pracovat. Na univerzitě jsou často lidé, kteří se chtějí vzdělávat a při dobrém vedení ochotně spolupracují. Stačí jim, když je profesor odborník a neuspává hady. Na základní často řešíte, jestli má Pepíček žákovskou a nelepí holuby na stůl. Máte samozřejmě lidi, co mají přirozené nadání pro práci s dětmi a tito lidé žádné vzdělání nepotřebují. Ale většina z nás nejsou pedofilové
J49i23ř30í 27K97i89n39d89l
Vysoké pedagogické školy bych zrušil. Jsou absolutně k ničemu. Na filozofických fakultách se studuje čeština, němčina, angličtina a další jazyky, dějiny a další předměty . Na VŠ se studuje matemtika, fyzika, chemie, biologie. Jsem přesvědčen, že jejich vzdělání má vyšší úroveň než těch z pedagogických falkult. Proč tyto vysokošoláci nemohou po ukončení VŠ učit na školách. Proč se ty samé předměty studují na pajdáku .
M71a69r13t24i26n 81K46l40í72r
No protože na "pajdáku" by se mělo učit jak se má učit, nemusím umět Matiku2 za 1, ale musím vědět jak pro "1+1" nadchnout žáky
L43u35k73a73s 87B74a44l39a23d42a
Všichni se ohánějí zvýšením mezd ve školství, jako by to mělo být zaklínadlo, díky kterému se vše vyřeší. Ne nevyřeší, nejdřív zruste inkluzi, GDPR, byrokracii, zpoplatnene vysoké školy, aby na nich zdarma nestudovali zahraniční studenti a česká natáhla, která v životě nebudou vykonávat nic prospěšného. Jestli chcete vyšší mzdu, jdete do soukromého sektoru. Už mě ten brekot unavuje.
M35a95r36t15i27n 13K93l73í63r
Tyto rady jsou opravdu úžasné a učit bude kdo? Uklízečka? Nevidíte si na špičku nosu. PS: Jsem v soukromém sektoru
P13e51t42r 79A23g61u24l82á96r
No a na druhou stranu jsou lidé, kteří umí učit a učitelé nejsou. Učí odpoledne po práci za doměnu, která mnohým nezaplatí ani náklady na dopravu. Říká se jim pedagogové volného času. Zjednodušeně vedoucí různých kroužků programování, elektroniky, přírodovědných kroužků, apod. Nemají pedagogické vzdělání, ale mají mnohdy desítky let praxe a k tomu třeba i nějakou kvalifikaci pedagogických pracovníků, která se po nich dnes už vyžaduje. Dělají to proto, že je to baví nebo proto, že dřív sami chodili do nějakých kroužků a tu tradici předávají dál. Nevidím nejmenší důvod, proč by takoví lidé po dosažení požadované kvalifikace nemohli pomáhat na školách.
J83i12r37i 50K45u30c28e68r49a
Já s vámi nesouhlasím. Vysokoškolsky vzdělaný člověk, který bude mít pozitivní vztah k dětem a hlavně schopnost podat výklad zajímavě může být velmi dobrým učitelem, byť nevystudoval pajdák.
M74a35r54i81e 67T75o96m63š74í42č96k95o23v87á
Ano, když tento předmět vystuduje na jiných fakultách, kde je doplněn pedagogickým vzděláním, což je na fylozofických, nebo přírodovědných běžné.
F72r76a68n25t10i54š60e22k 73D91v46o55ř20á15k
Lékařů,učitelů i policistů je o 100% více než za mého mládí.To málo lidí je těžko uživí.K tomu politici, obrovské množství úředníků,kteří strkají rypáky opravdu už do všeho!!!
D60i16t86a 57K62v29a47s18n31i82č65k82o58v85á
Souhlasím - u zdravotních sester je to totéž - raději jim odpustíme vzdělání, než abychom dotáhli rozdělení kompetencí...
F84i10l69i24p 63V72r75a14c27o24v88s61k60ý
Ono se to dá nazírat i z druhé strany, pokud se nebudete pokoušet jen o rádobyvtipný populistický výkřik.Sám, jelikož plným vzděláním, které je vyžadováno nedisponuji, mohu na odborné škole odučit jen málo z toho co by bylo třeba.A o tom, že jak studenty oboru tak maturanty připravím lépe než teoretici vyučující dle knih z osmdesátých let nepochybujte.Myslím, že je to škoda..
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8760x