Neděle 7. srpna 2022, svátek má Lada
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 7. srpna 2022 Lada

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P97a31v38e34l 86H77e53r64o73l79d 9502225153646

Valachová byla další z trapných ministrů školství. Totálně to zazdila, dotáhla inkluzi v czech verzi ad absurdum.

0/0
17.3.2018 21:08
Foto

P93a87v48e89l 77H30e50r91o53l88d 9702795463266

Školství nemá vypracovaný systém pro žádný stupeň. Od předškolního po střední. Ministři se střídají jako holubi na střeše a odskákávají to děti, rodiče, potažmo rodiny a stát. Inkluze je nesmysl - mám na mysli českou verzi. Zbourali jsme to, co fungovalo. A nic pořádného jsme místo toho nevybudovali.

0/0
17.3.2018 21:05
Foto

A46n29n68a 93K80u38l67i53c71h64o48v47á 2336774

Dvoulete deti nepatri do skolky - OK. Patri do jesli.

Ovsem ty pindy, ze maji do 3 let vsechny deti sedet doma s matkou, jsou uplne mimo. Inteligentni dite se doma v dnesni dobe nuklearnich rodin v malych mestskych bytech, casto jedinacku, cca od 2 let straslive nudi. Kdyz ma rodinu vilu se zahradou a prarodice a bratrance hned vedle, prosim. Ale matka s jedinackem v malem panelakovem 2+1, to je po 2. roce casto psycho pro oba dva.

+4/−1
13.3.2018 14:55
Foto

T24e72r17e34z40a 51H88a72j55k21o30v59a 5477562394840

Nechapu, proc op tom nemohou rozhodovat rodice. Takove plamene vykriky jsou uplne mimo. V celem svete chodi dvoulete deti bezne do skolky...nebo jesli...jedno jak se to jmenuje.

+4/0
13.3.2018 13:48
Foto

H45a25n96a 17V47l36k59o80v27á 9335364352434

Školka svým provozem neodpovídá standardu dvouletých dětí - obzvláště dneska kdy rodiče nejsou schopni naučit své dítě chodit na záchod, jíst alespoň lžící samostatně a obléct se. Při počtu 24 dětí ve třídě by učitelka musela mít vrtuli aby zvládla to co rodiče nejsou schopni zvládnout s jedním dítětem.

+5/0
13.3.2018 14:12
Foto

T75e34r39e81z27a 23H39a26j63k55o16v74a 5577562234810

Ja jsem nikde nepsala, ze to mus ibyt tak, jak to popisujete. A co bylo driv, kdyz u nas byla materska jeden rok? Taky tak jak rikate?

+1/0
13.3.2018 14:24
Foto

P60e77t30r 95K42r79e12m32l36a 2703754452563

Byly jesle. Umite cist?

+3/0
13.3.2018 14:33
Foto

K53a22r27e61l 46S21t44r94ž30a64n39o25v54s29k61ý 1508115725

Celá Západní Evropa nám systém mateřské a rodičovské dovolené a následných školek závidí. Co vím od příbuzných a známých z ciziny, tak jsou s dětmi běžně jen několik měsíců a pak se starej, jak umíš. Takže do "školek" dávají půlroční, někde i tříměsíční děti.

+4/0
13.3.2018 12:59
Foto

T78e13r67e44z72a 58H15a46j43k54o36v59a 5897522634790

Spis o tom moc nevi. Proc by se rodice nemohli starat o vlastnideti , tak jak umi? HJsou s nimi treba doma, nebo je daji do skolky....nebo maji nekoho na hlidani...

0/0
13.3.2018 13:49
Foto

J17i12ř92í 56K95r19á11t47k64ý 3570642664

Nelze paušálně říci, že nepatří. Moje dcera chodila do školky od 2 let, vzali jí jen proto, že byla bez plín a mluvila lépe než většina těch 3 letých a hlavně měli volné místo. Dneska by jí už nevzali bez ohledu na schopnosti, protože tam mají povině předškoláky, jejichž rodiče o to kolikrát vůbec nestojí a nemají tak místo ani pro 3 či 4 leté. Mělo by se to ale posuzovat individuálně a ta školka by neměla odmítnou dítě jenom proto, že se narodilo po nějaké uměle vytvořené hranici. Jasně, moje dcera je asi vyjímka, do školy šla taky už v 5 letech, ale určitě bude takových 2 letých dětí schopných chodit do školky více, stejně jako budou 3 leté, které budou mít ještě plínu a závislost na mamince a do školky by je vzít neměli.

+1/0
13.3.2018 12:55
Foto

J26a34r82m69i84l69a 12P66í53c85h76o54v13á 5412737114493

Ale simvás, jesle byly dřív jen ve městech. Ale já pamatuju ještě před r. 1989 jeslové třídy při školkách. Byly tehdy experimentální, určené dětem ve věku 2,5-3,5 let, tedy pro děti, co jsou velké na jesle, ale malé do školky. Chodívalo do nich cca 23 dětí a byly super, přesně na potřeby dětí.

Víte, ono to není tak jednoznačné, že by dítko úderem 3. roku věku šlo do školky a rovnou na "plný úvazek". Proč by nemohlo do školky chodit dítko mladší? Třeba jen proto, že si chce hrát s dětmi, ale je (zatím) jedináček nebo má za sourozence kojence, se kterým si i při nejlepší vůli ještě hrát nemůže? Jsou děti, které jsou i ve věku 2 let ve školce šťastné. Je jen dobře, že mají možnost chodit do školky a být tam s ostatními dětmi.

+6/−2
13.3.2018 11:29
Foto

M93i15l48a72n 89H48l54a48d17k26ý 8822928650

Jeslová třída = jesle.

+2/0
13.3.2018 15:22
Foto

L96e17n10k49a 79M26a29j52o88r15o81v61á 4230630251254

- problém povinné předškolní docházky se zveličuje, ale souhlasím, je to zbytečné po všech stránkách.

- ještě jsem neviděla školku, kde by byly věkově smíšené třídy až do té míry, aby měla učitelka na starosti tak široký věkový rozptyl, jak naznačujete. Pravda, neznám situaci malých školek na vesnicích, možná to tam vypadá jinak.

Ale hlavně: často se zapomíná na to, že většině rodičů dvouletých školkáčů nejde o to, aby dali dítě do školky každý den od nevidím do nevidím. Většině by stačil jen nějaký ten den v týdnu - školky by holt, stejně jako nyní školky soukromé, musely mít rozvrhy jednotlivých dní (půldnů) k naplnění kapacity. Rádo se zapomíná, že stejné škody, jako snaha o socializaci předčasnou, nadělá to, když se dítě ve správném věku (svém individuálním) do té společnosti nedostane. A mít mámu za zadkem a nemít ji tam je propastný rozdíl, opravdu nemá smysl argumentovat dětskými koutky a návštěvami kamarádek. Nezdá se mi, že by české děti nějak extra vynikaly duševní stabilitou nad evropský průměr (vlastně spíš naopak), ostatně ani dospělí ne, takže tvrzení o nutnosti mateřské péče do x let trochu kulhá. Postupné přivykání od cca dvou let (psychické a koneckonců i ten první nápor marodění) pak nadělá zaručeně méně škody, než když se rodič musí rázem naplno vrátit do práce a dítě jde do školky rovnou na plný úvazek.

Že nejsou lidi, prostory a peníze na tak ráznou změnu (pokud by byla skutečně tak radikální - existuje skutečně větší zájem o školky pro dvouleté?), je holt zase docela jiná věc, jaksi technická a logistická, a ministerstvo by udělalo mnohem lépe, kdyby se zaměřilo víc na technické detaily, než rozmarné celoplošné befely. Na druhou stranu, v jedné ze školek, kterou jsme prošli, to zvládli organizovat ještě dřív, než to bylo v módě, abych tak řekla, a mrňata v nutných případech přijímali a opečovali. Platí tu to okřídlené "kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby".

+5/0
13.3.2018 10:30
Foto

V12i91l77é36m 45B25a63r59á27k 4536447439256

Myslíte jen občas, aby si maminka odpočinula, když je na té mateřské dovolené a my všichni jí to platíme z daní?

+1/−6
13.3.2018 12:34
Foto

T45e62r85e83z59a 29H78a46j12k90o93v84a 5307502254430

A vy uz jste na rodicovske byl? :-)

+2/0
13.3.2018 13:50
Foto

V89i38l35é90m 32B90a23r89á25k 4396617919466

K čemu míříte?

0/0
13.3.2018 19:55
Foto

A89n62n71a 84K19u72l69i29c74h38o13v95á 2466654

Mateřská a rodičovská dovolená nejsou o odpocinku. Jsou to dovolene absence z prace a jsou mimoradne vycerpavajici. Zkuste to nekdy jeden tyden, a pak mluvte.

+5/0
13.3.2018 14:43
Foto

J89a86n 41S60v94a22t44e83k 4638156178346

Souhlasím s Vámi. Vždy jsem říkal, že termín "mateřská dovolená" musel vymysle nějaký muž. Vhodnější by snad byl termín "mateřský/otcovský pobyt" - matka/otec sice není v práci (zaměstnání), pobývá ovšem s dítětem a stará se o ně na plný úvazek. Rozhodně to není dovolená (na zotavenou), při které si rodič "odpočine".

Když byli naši kluci malí, měl jsem občas dokonce pocit, že nejvhodnější termín by byl "mateřské galeje"...

+3/0
13.3.2018 14:59
Foto

V22i70l71é93m 43B88a27r53á64k 4106417229446

A co tedy? Nikdo v dějinách lidstva se nestaral o potomky? Až dnes je to hrdinský čin a zaměstnání, které ostatní musí platit.

Ano, je to vyčerpávající, ale lidé to dělají pro sebe. Proč by ostatní měli to obdivovat?

0/0
13.3.2018 20:04
Foto

L40e51n73k69a 62M96a86j36o54r57o98v37á 4960110961334

Pro pana Baráka: spíš aby měla možnost nějakého menšího úvazku - kolem mě to tak dělá docela hodně ženských (jen ta školička je soukromá a na peníze většinou nula z nuly), také jsme to tak dělali, zkušenosti výtečné. Přechod do "velké školky" bez problémů, odmaroděno z nejhoršího, dítka "malou školku" měla velice ráda a byla neskutečná úleva chvíli dělat jinou než domácí práci.

A po pravdě i kdyby si měla dotyčná matka po tu dobu hodit nohy nahoru, budiž jí to přáno. Jsou děti, ke kterým by se měly vydávat poukazy do lázní ;-)

+1/0
13.3.2018 17:18
Foto

V55i77l18é78m 11B48a56r58á13k 4446687179286

Víte, to hození nohou nahoru je za cizí peníze, mateřská i školka je z peněz ostatních.

0/0
15.3.2018 12:50
Foto

J21i34ř85í 10J47e59ž 1817915204935

Nazval bych to spíše investicí, investicí pro společnost, ne jen pro rodiče .... hlavně pro společnost jako celek.

0/0
19.3.2018 19:13
Foto

L51u20k47á85š 26M23ü93l16l91e26r 6553406540

Tohle je naprosto fascinující. Vždy se najde jedinec, který se ohání argumenty "to je z našich peněz" ; "to my vám to platíme" ; " to je za cizí peníze ". Vážený pane Baráku, pojďme se bavit zcela upřímně a bez okolků. Jaký je tedy Váš roční příjem, že se cítíte býti dotčen? Argument "to Vám platí někdo jiný", je naprosto mimo. Chce to trochu vnímat širší souvislosti. Existuje velká pravděpodobnost, že ty děti, na které jak Vy tvrdíte, platíte Vy, budou jednou platit na Vás, až si vy budete válet šunky v důchodu a vysedávat po čekárnách u lékařů :) Pozor na argumentační pasti...Á propoś - rád bych Vás upozornil na to, že zcela určitě nemáte tak vysoký roční příjem, abyste byl schopen si na těch "daních" zaplatit školku a školu byť jen pro své děti. Takže na ty Vaše ratolesti, doplácí také někdo. To je princip státu, daní a kolektivního podílu na rozvoji společnosti. Pokud se Vám to nelíbí, můžete žít jako křovák v Amazonii, tam Vás daně tížit nebudou a budete mít přesně to, co si ulovíte...oh wait, tam Vám také úlovek vezmou a nejdřív z něj nakrmí děti...přemýšlím, v jaké společnosti to funguje naopak *thinking*

0/0
23.4.2018 14:34
Foto

H62a14n64a 39V13l26k20o59v61á 9275294352454

Fascinující je, že matky které jsou doma s druhým dítětem odloží dítě ráno do školky (mnohdy nachlazené či s teplotou) a vyzvednou je těsně před koncem provozní doby....Pokud se dítěti přitíží, nejde se jim dovolat....

Jak k tomu přijdou matky co pracují a nepotřebují aby je ostatní ve školce nakazily?

A jak k tomu přijdou ty děti, které maminka odloží na maximálně možnou dobu?

A jak k tomu přijdou učitelky, které tyto dětí musí učit vše co se ostatní děti naučí doma? (jako třeba vysmrkat se, utřít si zadek, zavázat tkaničku....)

Ano - lidé co neumí toto naučit své děti by měli žít jako domorodci v Amazonii - i když i ti své potomci naučí to podstatné....

+1/0
23.4.2018 16:20
Foto

V73i50l95é62m 47B51a62r67á24k 4366897109706

Je naprosto fascinující, když se pořízení dětí redukuje lidmi jako vy na něco podobného chovu dobytka. Začne se vypočítávat, jak to množení lidí přinese záchranu důchodového a zdravotního systému atd. Víte proč nese jméno pojištění? protože se z pojištění vyvinul. Dnes je to daň, definici si nalezněte.

Chovat a množit si mohu doma králíky, děti nesmí mít žádnou funkci pro nikoho jiného než pro rodinu.

Nějak si odporujete. Pokud jsou schopni "všichni" lidi zaplatit školu a školku, tak i každý jednotlivě v průměru by si ji mohl zaplatit. Někteří pravda ne, ale tak to na světě chodí.

Určitě dnešní odkladiště dětí by se mělo zdražit a být jen pro pracující matka a ne pro ty, co tam dítě frknou jdou na fakebook a ještě vypiskují na personál, jako kdyby to platily

+1/0
23.4.2018 18:46
Foto

L42u88k50á62š 24M12ü64l93l41e46r 6433936520

Nejsem si jist, jestli jste četl můj příspěvek správně a pořádně (pokud jste tedy reagoval na můj příspěvek).

Nemám dojem, že bych někde přirovnával pořízení dětí k chovu dobytka a glorifikoval jeho přínos pro důchodový a zdravotní systém. Pouze jsem vyvracel Váš argument o tom, jak Vy platíte matkám "mateřskou dovolenou".

Možná by bylo vhodné, abyste si přečetl příspěvek znovu. Sám dítě mám a vím, jakou má mít "funkci".

Definici si hledat nemusím a nic o pojištění jsem nepsal, takže je to naprosto zcestný argument.

V čem si odporuji? :) nikde jsem nepsal, že si to mohou "všichni" zaplatit.

Suma sumárum - argumentujete zcela zcesty, mimo a bez většího důrazu na zmíněný kontext. Překrucujete fakta, vkládáte mi názory do úst a vyžíváte se v konstruktu polopravd :)

0/0
24.4.2018 11:02
Foto

V88i92l82é91m 58B30a66r89á76k 4296647949626

Použil jste toto: "Existuje velká pravděpodobnost, že ty děti, na které jak Vy tvrdíte, platíte Vy, budou jednou platit na Vás, až si vy budete válet šunky v důchodu a vysedávat po čekárnách u lékařů".

Takže přisuzujete dětem funkci platičů na důchodce.

U ostatního zase nechápu já vás, s čím vůči mě polemizujete. Howg.

0/0
24.4.2018 19:30
Foto

J18i88ř90í 94K89r37á48t12k55ý 3770692214

No u nás na vesnici má školka 1 třídu, kde je asi 25 dětí. Od 3 do 7 let. Když jí otevírali, tak od 2 let, měli místo, tak mi dceru vzali předčasně, ale samozřejmě pokud by měla plíny a nemluvila, tak by jí nevzali.

0/0
13.3.2018 13:00
Foto

M63i14l33a79n 79H19l59a28d52k98ý 8732738400

Věřte, že takové třídy ve školkách jsou., Moje žena ve školce pracuje a má ve třídě děti od 3 roků do 7 let. To jsou ty s odkladem. Děti bere do různých muzeí, do knihovny a s těmi malými má problém nejen aby je to bavilo, ale by si někam nezalezly a neusnuly tam. A pak by je musela hledat třeba po celém areálu Technického muzea ... Dle příslušné normy musí pro starší být vše uzpůsobeno, aby si hračky a věci mohly brát sami. Ty malé to naopak musí mít nepřístupné, aby na sebe něco nezvrhly ... To je v jedné třídě trochu na hlavu.

+1/0
13.3.2018 15:14
Foto

L44e41n79k13a 51M21a30j97o29r48o56v15á 4500510531654

Zajímavé, nepotkala jsem takovou. Kde mají věkově smíšené třídy, tak většinou "starší a mladší" a ještě bývají předškoláci buď extra, nebo mají zvláštní program. Máte hodně odvážnou ženu :-) Ovšem vymýšlet nějaký program musí být s odpuštěním dost na pytel.

0/0
13.3.2018 17:22
Foto

J13a86n47a 14M31a47j65o62v65á 4955482556453

Tak u nás jsou třídy ve školkách namíchané úplně běžně a naopak nevím, že by nějaká nebyla.

0/0
13.3.2018 18:05
Foto

I44v64a88n26a 30D58i92a17n31o51v36á 8588890659833

Mám taky takovou třídu, není to nic výjimečného. Letos jsem měla mít na zkoušku 2 letého chlapečka, po pár dnech musel pryč. Ještě třeba "hrabal" věci- rozuměj vysypával VŠECHNY stavebnice, korálky, atd., aniž ho to zaujalo, pouze vytvářel směsi, ze kterých pak měl tendence ujídat :-) Hodně jsme chtěla mamince vyjít vstříc, ale znamenalo by to, že ho budu mít celý den na ruce nebo za ním běhat. A ostatní děti budou mít smůlu. Například by byl potřeboval schrupnout si i dopoledne. Nemluvil, tolik dětí mu lezlo těžce na nervy, a on jim následovně svým řevem to samé. Neměl šanci zvládnout procházky, bolely by ho packy, takže jsme se popelili jenom na zahradě, prakticky nic z učebního programu nedal, volal mámu. Masakr. Batolátko. K tomu mám jednoho ADHD, jeden selektivní mutismus a jednoho Aspergera, dva odklaďáky- tito všichni mají speciální plán. O mně je známo, že jsem celkem odolná a co se dětí týče, domluvím se s každým. Ale nejsem nesmrtelná. Byla obří chyba zrušit jesle.

+1/0
13.3.2018 19:24
Foto

O84n33d74ř67e17j 74F85i94l86i36p36c22z93y24k 8504843248801

Valachová chtěla chytat hady cizími rukami. Stejně to dělala KSČ.

Ještě byste mohli nosit odznaky Sloužím zdraví a vzdělání lidu.:-P

+4/0
13.3.2018 9:41
Foto

D52a83l14i90b25o33r 31B94a72r95t64o94š 5774720567109

za komunistů skutečně existovala výjimka,kdy děti byly dány do jedné místnosti a učil je jeden kantora a to v rozmezí 4., 5.,8., a 9. třída a musím vám říci, že to bylo vynikající, neb jsem to zažil, ze dva měsíc se člověk naučí jak látku osmé tak i deváté třídy, když je sám v páté.

Tento stav jen ukazuje že je zapotřebí velmi podporovat nadané děti, protože by mohli mít doktorát už ve dvaceti a profesuru ve 25 letech, kdyby nebyly zdržovány pomalým a nezáživným tempem výuky na obyčejných školách.

Je zapotřebí dát každému dítěti to, co je schopno přijmout, tedy nadaným dát více látky, těm průměrným jako vždy, a těm podprůměrně nadaným žákům je nutné věnovat pomalou péči tak aby se dokázali naučit to, co potřebují nejvíce pro svůj život. A i tohle jsem si jako kantor vyzkoušel a mohu vám říci, že to jde. Jen se musí vědět jak na to. Jak to zorganizovat a jak zavést výběrové, průměrné a pomalé třídy, tam kde to je možné z hlediska stavebních kapacit a počtu dětí. a pochopitelně je nutné na to připravit i kantory, že musí umět učit jak rychle tak i pomalu........

Vzhledem k tomu že jsme v době, kdy se na nás řítí robotizace celého našeho lidského života, bude nutné se opravdu mohutně věnovat těm nadaným, protože jen ti dokáží pak táhnout celou společnost kupředu. A budou jasným přínosem pro všechny.

O ty ostatní se ale také musíme postarat a to s ohledem na jejich možnosti.

Nevidím až tak problém v tom, jestli děti chodí povinně do školky , ale spíše v tom, že je nutné dát školkám dost financí a dost vycvičeného personálu, aby tento úkol mohly školky zvládnout.

To ovšem platí i o školách. O školách všech typů a úrovní. Je tragické vědět, že se úroveň NAŠEHO VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ ZHORŠILA. PODLE STATISTIK, KLESL RATING KARLOVY UNIVERZITY CCA z místa 230 a místo 310, tedy zhoršení o OSMDESÁT MÍST. A kdo je za to zodpovědný, za tento pokles??? Rektor.

+2/0
13.3.2018 8:17
Foto

M77i80r72o73s86l37a68v 77B92u39č92e31k 6793233171104

Ale pane Bartoš, ten Rektor se nazývá - Dekret kutnohorský, 1409. Radostné úpravy hlasů - neradostné výsledky školy ! Vypuzení skutečných vyučujících autorit . Dnes je novodobým Dekretem zase Inkluze s financováním. Parametry jsou nastaveny na počet vědo publikací, výzkumu, (dobře to víte). Pořád se žvaní o vzdělanosti - pořád se dotuje vše možné. Není vše špatné, dítěte se můžete zbavit ve 2 letech a jako otec i pobýt na MD - Zde je Rating zase dobrý !

0/0
13.3.2018 8:55
Foto

L50e43o18n23a 10B80l41a59h44o84v79á 5230989319413

Mohl byste uvést, kde a v jaké době se u nás děti vzdělávaly tak originálním způsobem, kdy v jedné učebně seděli žáci I. i II. stupně společně? O ničem takovém jsem nikdy neslyšela, to neexistovalo ani v zapadlých koutech Šumavy.

Existovaly tzv. malotřídky, výhradně určené žákům I. stupně ZDŠ, ale ty se od 60. let do konce 70. let postupně rušily. Ve střediskových obcích zůstaly tzv. obecné školy, které měly pět ročníků prvního stupně, druhý stupeň už děti navštěvovaly ve městech, kam dojížděly.

+3/−1
13.3.2018 9:14
Foto

M58i48l46a24n 72S14t51e17h64l55í44k 7230319923381

Autor příspěvku měl zřejmě nutkavou potřebu svěřit se nám, že jako nadané dítě už v páté třídě zvládal učivo 8. a 9. třídy. ;-D

+2/0
13.3.2018 10:34
Foto

D73a91l82i57b93o36r 39B48a85r77t10o40š 5244520527889

ano a stačily na to dva měsíce...........

0/0
13.3.2018 12:43
Foto

D64a93l18i60b71o40r 75B91a37r46t91o10š 5574530457289

zajisté...takto se vyučovalo v ozdravovnách.............

0/0
13.3.2018 12:42
Foto

L37e50o56n16a 30B25l72a47h32o19v96á 5370949149203

Pobyt v ozdravovnách trval pouze dva měsíce.

+2/0
13.3.2018 13:14
Foto

D92a21l13i55b57o36r 84B76a11r60t16o64š 5654890477479

přesně tak

0/0
13.3.2018 13:21
Foto

M38i33l63a22n 85H12l94a82d43k78ý 8442238490

Máte pravdu, že je třeba podporovat nadané děti. Bohužel většina žádné nadání nemá. Co s tím ? Máte také pravdu, že je třeba do školek nalít peníze asistenty a stavební úpravy. Ale co tam, kde to technicky není možné ? Někde je třeba jen 1 třída v zástavbě a další WC, šatničky atd. tam prostě nedáte. Co s tím ?

0/0
13.3.2018 15:17
Foto

D31a77n64u42š41e 80K17r46a50m89o69l11i64š79o14v68á 3192177808419

Myslím, že paměť národa vymizela. Dávaly jsme děti do jeslí, protože mateřská u prvního dítěte byla půl roku a dětské setry byly tety. Sama jsem nějakou dobu v jeslích pracovala a vždy jsem říkala, že tak se nemají mnohé děti doma...A důvod? splátky družstevního bytu, nábytku...prostě to z jednoho platu (manžel byl vysokoškolák nešlo, babičky daleko). Dnes je státních jeslí v celé ČR 46 ! Proto soudím, že děti do 3 let mají být v jeslích...Experimentování s věkem nepatří do školek a bylo by solidnější i přiznat, že jeslí i školek bylo dost, jen jsme je "znárodnili" a vše nové je strašně drahé....tak se politici snaží učitelkám vnutit, že děti jsou zralejší...houby jsou to prostě batolata do 3 let.;-€;-€;-€

+7/0
13.3.2018 8:15
Foto

L71e59o98n70a 50B97l17a19h18o72v24á 5570509629603

Žádné jesle ani školky se u nás neznárodňovaly, tato zařízení se v 90. letech postupně rušila kvůli úbytku dětí a také nezájmu rodičů (především o jesle), protože se u nás uzákonila snad nejvelkorysejší mateřská (rodičovská) dovolená na světě.

Myslím, že ani žádné státní jesle u nás neexistují, zřizovateli předškolních zařízení jsou ze zákona obce a záleží na zastupitelstvu, jakou cestu zvolí.

Např. u nás se zrušily jesle, jejichž provoz stál 1,2 milionu ročně a navštěvovalo je pět dětí, z nichž žádné nemělo u nás trvalý pobyt. Místo toho město ze svého rozpočtu poskytuje matkám příspěvek ve výši čtyř tisíc korun měsíčně a o děti pečují soukromá zařízení ve skupinách se sedmi osmi dětmi.

Bohužel, ministerstvo školství schválilo umisťování dvouletých dětí do mateřských škol, kde jsou - jak píše autorka blogu - ve třídách se staršími dětmi a aby toho nebylo málo, tak ministerstvo školství ještě povolilo výjimku - 28 dětí v jedné třídě na dvě kantorky. A ještě přikáže, že školky musí brát dvouleté děti, ale stát jim na to žádné finance nedá, všechno jde za obecními rozpočty.

+1/0
13.3.2018 8:57
Foto

H39a37n10a 33V57l65k40o91v82á 9735514842474

V roce 2004 se mi narodila druhá dcera a z existenčních důvodů jsem byla nucena pokračovat v podnikání.

V Brně tehdy zůstaly dvoje jesle pod zdravotnictvím. Jen díky superprotekci mé kamarádky, lékařky Bílého domu pod který jesle spadaly jsem tam dceru mohla umístit alespoň 2x týdně.

Do školky šla ve 2,5 letech, ovšem bez plín a schopna se sama obléct i utřít na záchodě. Mimochodem ta školka v tomto věku byla taky protekční. A to přesto že se spousta školek zrušila v letech 2002-2004, kdy už bylo jasné že tyto ročníky jsou populačně silné.

Jinak dvouleté dítě, které se samo neumí obsloužit a v mnoha případech používá plenky do školky (z provozních důvodů) skutečně nepatří. Spíše do těch jeslí.

0/0
13.3.2018 14:00
Foto

T25o77m73á69š 36V42o17d58v28á65ř70k90a 3823981367414

Máte pravdu, představa, že by rodiče mohli zcela dobrovolně rozhodovat, co se svými předškoláky, je pro soc.dem. politika něco nepředstavitelného.

+11/0
13.3.2018 7:41
Foto

J27i55ř52í 23H26e53r39m80á17n56e82k 4156282172870

To by, samozřejmě, pane doktore, nemohli. Protože jsou prostě jistá objektivní kritéria zralosti. Ani každé tříleté dítě nemusí být schopné docházet do mateřské školy a rodiče jsou ne vždy objektivní.

0/−8
13.3.2018 8:27
Foto

T75e56r32e71z91a 93H49a87j23k30o52v79a 5197432624660

A to si myslite, ze to vi lepe nekdo , dkoto dite v zivote nevidel, jako dnesni blogerka?

+1/0
13.3.2018 14:23
Foto

M82i40l64a50n 56H94l41a33d97k34ý 8442878280

Opravdu si myslíte, že učitelka MŠ dítě nikdy neviděla ?

+3/0
13.3.2018 15:24
Foto

D84a34l52i98b58o82r 24B36a76r64t48o32š 5164640987949

občas vídám jak o svých dětech někteří rodiče rozhodují a mrazí mne z toho v zádech, když vidím jak rodiče ničí své děti...............

0/0
13.3.2018 13:48

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz