Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cirkus jménem GDPR

Hádanka. Jak na školkové nástěnce se dvaceti výkresy najdete výtvor vašeho potomka? Podle jména. To je přece jasný. Až na to, že na nich dneska už žádná jména nenajdete... nebo aspoň ne zepředu.

   Stojí dvě maminky před nástěnkou a obhlížejí umělecká dílka předškoláků na téma - To jsem já. „Tak jak se vám líbí vaše děti," ptám se. „Nooo, je to moc pěkný. Zrovna to tu s maminkou od Tondy obdivujem... Jen nevíme, co je čí. Nejsou tam jména." „Jsou. Zezadu." „Prosím?!" Maminka od Kuby na mě kouká, jako jestli mi trošičku nehráblo.

   GDPR. Já chápu, jde o ochranu osobních údajů. Na druhou stranu, jestli to není trošku přitažený za vlasy. Přibylo nám asi deset papírů, který je nutný podepsat rodiči, ředitelkou a skoro ministrem školství, jen aby člověk mohl vystavit na stránku školky fotku sandálků jeho dítěte. Na to, aby tam mohl dát i obličej dítěte by potřeboval podepsat listinu vlastní krví za dozoru notáře. Protože GDPR.

   Já tomu zprvu nechtěla věřit. Že se obrázky od nynějška NEsmí podepisovat zepředu. Asi tak, jako jsem nevěřila, že mi práh třídy překročí dvouletý dítě. Člověk je tvor omylný, nu. Mračno pochybností docela razantně rozehnala naše nová říďa, která nám rovnou řekla, že obrázky a vcelku všechno, na čem by mohly být dětské otisky, lze podepisovat jen a pouze zezadu. Čaute.

   Napadne vás asi, jak si to rodič na té nástěnce přečte, aniž by musel sundat připínáčky z každého výkresu, otočit ho a zjistit, zda jde o výtvor jeho dítěte? No přece tak, že bude muset sundat připínáčky z každého výkresu, otočit ho a zjistit, kdo je autorem. Nebo musí mít stejný schopnosti jako Bystrozraký, popřípadě Superman, nebo kdo to měl ten laserovej pohled.

   V rámci mého ročního projektu - chovám se zcela vzorně, profesionálně a příkladně (ostatně jako vždy), jsem se rozhodla nařízení do puntíku dodržet. Odhodlání o něco ustoupilo v momentě, kdy jsem si za asistence pouze jedné ruky, na druhé mám těžký výron v palci, měla odpodepisovat 24 obrázků. Malovaných vodovými barvami. Je to vskutku heroický výkon, protože vodové barvy jsou odvozené od slova "voda". A děti s ní při tvoření rozhodně nešetří. Ten den jsem se rozhodla výtvarku nadále provozovat pouze v pláštěnce. 

   Maminky aktivně navrhovaly alternativy. Jako "a co značku?". Ne, nelze. Nesmí být nic, podle čeho by bylo možné dítě identifikovat. A iniciály? Také nejde. A kdo tohle vymyslel, prosim vás? Asi nějakej vocas, co? Asi jo, kdo jinej. Čekám, kdy dětem budu říkat jejich čísly, která jim byla přidělena při porodu. 

   Patová situace ovšem nastala v momentě, kdy jsem po 28 předškolácích chtěla, aby si svůj výkres (pastelkami) podepsali sami. Instrukci "podepište se, děti, zezadu" jsem ale neprozřetelně zopakovala jen pětkrát a ne všichni tuto informaci vstřebali. Deset dětí udělalo rebelsky podpis na přední stranu. A co teď? Babo, raď. Zaškrtat, přelepit, vystřihnout, nechat ho to nakreslit znova? Bylo by fajn, kdyby EU zřídila jakousi tísňovou linku, kam by se zmatení pedagogičtí (a jiní) pracovníci mohli obracet se svými dotazy. Naštěstí se většina podepsala zrcadlově obráceně, nebo jakýmsi zkomoleným příjmením, takže jsem to bez bázně a hany napíchala na nástěnku. Nechť se děje vůle boží. Snad se paní Klímová nedopídí, že Peqík Kima, je její syn... a nezažaluje mě, že jsem dostatečně nechránila jeho identifikační údaje. 

 

PS. Inkluze, dvouleťáci, GDPR, já se fakticky vždycky těšinkám, co novýho nám zase vymyslí. Aneb jak učitelé neztrácejí naději... jen mentální odolnost a iluze. 

PS2. Měli nám přidat v září, říkali v červenci. Přidaj nám prej v lednu, říkají teď v září. Jen aby na to po volbách zase nezapomněli...

Autor: Barbora Veselá | pondělí 24.9.2018 7:00 | karma článku: 42,99 | přečteno: 5425x
  • Další články autora

Barbora Veselá

Co rodiče netuší o školkách v přírodě

„Před odjezdem si dojděte všichni na záchod,“ zněl pokyn. „Pančelko, mně se chce kadit,“ ozvalo se z autobusu tři minuty poté, co jsme opustili areál školky.

7.5.2020 v 7:00 | Karma: 42,74 | Přečteno: 7840x | Diskuse| Společnost

Barbora Veselá

Proč české školství přichází o dobré učitele

Kdysi jsem věřila, že přispěji ke zkvalitnění českého školství. Věřila jsem, že spasím svět. Pokud ne svět, tak aspoň děti v „mé“ mateřské škole. Chtěla jsem zvýšit upadající, nebo spíše upadlou, prestiž učitelského povolání.

11.12.2019 v 7:00 | Karma: 38,87 | Přečteno: 4068x | Diskuse| Společnost

Barbora Veselá

České školy budou mít rok zavřeno

Co se původně zdálo jako aprílový žertík, byť ohlášený s opožděním v květnu, se nyní jeví jako reálný projekt.

19.8.2019 v 7:00 | Karma: 37,08 | Přečteno: 3622x | Diskuse| Společnost

Barbora Veselá

Typologie moderních fotrů v MŠ

Tatínkové dětí ve školce - to je taková zvláštní přehlídka dokola se opakujících typů. Některé typy se kombinují, někdy dochází k jisté otcovské evoluci během tříleté docházky potomka do mateřské školy.

11.3.2019 v 7:00 | Karma: 46,68 | Přečteno: 21593x | Diskuse| Společnost

Barbora Veselá

Chcete být učitelem? Stačí půlroční školení

Jste ředitelem nemocnice, která dlouhodobě řeší nedostatek lékařů. Máte dvě možnosti. Můžete zatlačit na stát, aby zvýšil vtipnou výši platů lékařů, nebo podpoříte návrh, který "dodá" nové lékaře za 250 hodin...

6.2.2019 v 7:00 | Karma: 40,02 | Přečteno: 5220x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 8760x
Po sedmi letech ve školce s 25 dětmi na hlavu jsem se rozhodla, že letos to chce zvýšit laťku. Volba padla na školku, kde mi bylo přiděleno 28 předškoláků. Aneb co Tě nezabije, to Tě spolehlivě pošle do psychiatrické léčebny. Školnímu roku - zdar!

Seznam rubrik